– Kontorsassistent

Kontorsassistent

Trivs du att arbeta självständigt och lockas du av att jobba i en koordinerande roll inom kontorsadministration? Då ska du söka tjänsten som kontorsassistent hos Solkompaniet redan idag!

Om tjänsten

Vi söker en kontorsassistent till vårt kontor i Stockholm. Som kontorsassistent kommer du tillhöra ekonomi- och administrationsavdelningen och rapportera till bolagets CFO. Teamet du kommer tillhöra består av fyra personer där samarbete är en självklarhet. Vi jobbar tillsammans, bryr oss om varandra och har roligt på jobbet.

Rollen som kontorsassistent är bred och varierande, där huvudfokus ligger på att hjälpa organisationen med diverse administrativa uppgifter såsom utskrifter, bokning av resor och hotell och beställa behörigheter. Som kontorsassistent kommer du även arbeta proaktivt och självgående med att säkerställa trivsel och ordning på kontoret. I rollen kommer du arbeta med bland annat nedan arbetsuppgifter:

  • Vara kontaktperson gentemot leverantörer
  • Ansvara för företagets telefonväxel
  • Hålla kontoret rent och snyggt
  • Ta emot besök
  • Ta hand om post och ta emot leveranser
  • Administration av företagsbilar
  • Installation och administration av licenser och programvara
  • Inköp av kontorsmaterial och matvaror

Du erbjuds en koordinerande och social roll, där vi på Solkompaniet drivs av att hjälpa varandra. Du kommer att vara del av ett härligt och prestigelöst team, där du kommer får uppmuntran och möjligheter att växa i din roll och som person. I början av din anställning kommer du få en grundlig upplärning, därefter kommer kontinuerlig uppföljning av ditt arbete att ske.

Din profil

Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och tidigare arbetslivserfarenhet inom administration och service. Du har en god förmåga att uttrycka dig såväl i tal och skrift på både svenska och engelska. Vidare har du en god dator- och systemvana alternativt är lättlärd och har ett intresse för att lära dig området. Då du till stor del kommer arbeta självständigt bör du ha en förmåga att ta egna initiativ och känner dig säker i att på egen hand driva ditt arbete framåt. Vi ser att du har en förmåga att arbetar strukturerat och trivs som bäst i en miljö där du får hålla ordning och reda. För att trivas hos oss bör du ha lätt för att prioritera, är van att hantera parallella arbetsuppgifter och är öppen för förändringar. Eftersom du kommer ha många kontaktytor både internt och extern bör du vara serviceminded och vi kommer uppskatta din positiva inställning och förmåga att sprida glädje.

Vi tror på fördelarna med en jämställd arbetsplats och arbetar för mångfald bland våra medarbetare.

Villkor

Ort: Stockholm, kontor beläget i Västberga ett stenkast från Telefonplan
Omfattning: Heltid, alternativt 80%
Start: Omgående enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse

Vi har kollektivavtal och erbjuder 30 dagar semester samt fem dagar arbetstidsförkortning. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och värdesätter en välmående personal.

Ansökan

Skicka din ansökan till jobb@solkompaniet.se senast 2019-04-30. Ansök med CV och en kort presentation av dig själv, ange i ämnesraden vilken tjänst du söker. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande. Har du frågor om tjänsten välkommen att kontakta Nina Dahlin, HR-generalist, på 073-683 78 09.

Vi undanber oss mejl och samtal från rekryteringsföretag.

Om oss

Solkompaniet är ett värderingsdrivet företag med ambition att bygga det hållbara samhället – på riktigt! Med över 70 anställda bygger vi solelanläggningar över hela landet. Vår omsättning ligger på över 120 miljoner och vår bransch växer med mer än 50 procent per år. Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta i ett växande företag inom en mycket expansiv bransch som har framtiden för sig. Solkompaniet är stolta att vara branschledande på solenergi i Sverige.

Läs mer om oss

Skicka in din ansökan

Vi har även andra lediga tjänster ute. Tipsa gärna bekanta!