– Tekniksupport

Tekniksupport solcellsanläggningar

Solkompaniet är marknadsledande på den kraftigt växande solcellsmarknaden. Som första bolag på marknaden har vi en separat serviceavdelning sedan några år tillbaka. Nu utökar vi och söker den bästa tekniksupporten!

Om oss

Solkompaniet är ett värderingsdrivet företag som drivs av att bygga det hållbara samhället – på riktigt! I vårt konsultbolag arbetar vi med att göra det enkelt för våra kunder att bidra till omställningen till förnybar energi. I projektbolaget projekterar vi, bygger och utför service på solcellsanläggningar, framförallt hos större fastighetsägare. I vårt grossistbolag säljer vi solelanläggningar till villaägare och mindre företag genom lokala och regionala installationsbolag.

Vi är idag ledande i vår bransch i Sverige. Med över 50 anställda bygger vi solelanläggningar över hela landet. Vår omsättning ligger på över 120 miljoner och vår bransch växer med mer än 50 procent varje år. Vi söker nu en person till vår service- och projektavdelning som ska jobba med tekniksupport.

Om tjänsten

Som tekniksupport på Solkompaniets arbetar du dels med service- och garantiärenden på serviceavdelningen och dels som projektassistent i projektorganisationen.

På serviceavdelningen kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att ta emot felanmälningar via telefon och e-post samt utföra en första felsökning och prioritering. Solcellsanläggningar är ofta uppkopplade med övervaknings- och displaylösningar som kommunicerar genom tekniker så som FTP, TCP/IP, M-BUS, RS485 och så vidare. Ett intresse och kunskap i nätverk och kommunikationsteknik är därför meriterande.

Som projektassistent kommer du att stötta projektorganisationen i tekniska frågor, hjälpa till med materialinköp och sammanställning av projektdokumentation med mera.

För att kunna utföra din uppgift får du utbildning inom solel i allmänhet och Solkompaniets produkter och arbetssätt i synnerhet. Du kommer ha Sveriges ledande experter på solel som stöd i ditt arbete i att på bästa sätt ta hand om kunden. Med oss kommer du att få uppmuntran och möjligheten att växa både i din roll och som person. Tjänsten är en bra språngbräda för att utvecklas vidare inom företaget.

Din profil

Vi söker en serviceinriktad problemlösare som gillar att ha kundkontakt, är serviceorienterad samt har fallenhet och intresse för teknik. Du får gärna vara junior, det viktiga är att du är driven, har lätt att lära och har ett sinne för ordning och reda. Körkort är ett krav.

Vi tror på fördelarna med en jämställd arbetsplats och arbetar för mångfald bland våra medarbetare.

Välkommen

Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta i ett växande företag inom en mycket intressant bransch som har framtiden för sig. Dina nya kollegor är ett drivande gäng med varierande bakgrund, kompetenser och intressen som jobbar tillsammans i ett öppet klimat med mycket humor. Vi har vårt nyrenoverade huvudkontor i Stockholm, Västberga ett stenkast från Telefonplan.

Vi har flextid och det går bra att arbeta hemifrån när det passar verksamheten. Vi tycker det är viktigt att få arbete, familj och fritid att fungera för alla som arbetar hos oss. Läs gärna mer om oss solkompaniet.se.

Lön enligt överenskommelse, 30 dagars semester, fem dagars arbetstidsförkortning och friskvårdsbidrag. En del resor och övernattningar kan förekomma. Självklart har vi kollektivavtal!

Vi samarbetar med de bästa leverantörerna och de intressantaste kunderna. Nu söker vi den bästa tekniksupporten.

Hör av dig!

Ansök till jobb@solkompaniet.se senast 2019-02-15. Ange i ansökan vilken tjänst du söker och gärna även var du först såg annonsen.

Vi läser ansökningar och träffar kandidater löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden.

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Jon Malmsten, vår servicechef. Han nås på 0707-22 37 38.

PS – Vi undanber oss samtal från rekryteringsföretag.

Skicka in din ansökan

Vi har även andra lediga tjänster ute. Tipsa gärna bekanta!